Виховна робота

Клуб Lux-знакомства, тренинги, путешествия. - 8 Декабря 2013 - Blog - Mubimus
Вершина  успіху
(тренінгове заняття)

Мета: формування вміння раціонально використовувати свої можливості та удосконалювати їх.

Методичний коментар. Після цього заняття варто розпочати ведення «Папок успіху», у яких учні фіксуватимуть  свої успіхи (табель успішності, нагороди, пам’ятки, фотокартки тощо). Із власного досвіду можу стверджувати, що це досить вдалий метод підвищення самооцінки учнів та мотивації до самореалізації в житті.
Хід проведення
1.  Гра-розминка «М’ячик по колу» .
Всі учасники тренінгового заняття разом з учителем стають у коло, тримаючи руки за спиною. Учитель тримає в руках м’ячик, який треба передати по колу із рук в руки якомога швидше, таким чином, щоб м’ячик не впав на підлогу.
                                          Запитання для обговорення
*    Чи виникали труднощі під час виконання цієї вправи?
*    Кому було важче виконувати цю вправу – дівчаткам чи хлопчикам?
*    Чи всі досягли успіху у виконанні цієї вправи?
*    Які  вміння були необхідні для виконання вправи?
*    Кому більше притаманні ці якості – дівчаткам чи хлопчикам?
!!! Необхідно підвести дітей до думки, що спритність та швидка реакція притаманні як хлопцям, так і дівчатам, просто деякі свої якості потрібно вміти активізувати у потрібний момент.

2.  Гра  «Моя цивілізація» .
Учасники тренінгового заняття об’єднуються у дві групи (хлопці та дівчата окремо) та розміщуються у різних кінцях класної кімнати. Учитель оголошує завдання: «Уявіть собі, що ви представники певної цивілізації. Ви подорожуєте на міжгалактичний фестиваль. На цьому фестивалі ви маєте зробити наступне:
1.     Представити свою цивілізацію, вигадавши її назву, систему правління та оборони, закони, культурні особливості, моральні якості, які притаманні представникам вашого світу.
2.     Створити портрет представника вашої цивілізації.
3.     Презентувати свою цивілізацію.
Після презентації кожної  цивілізації учитель оголошує наступне завдання: «Ваші цивілізації на межі зникнення (причини зникнення можуть бути різними).  Потрібно розпочинати термінові заходи щодо порятунку. Ваші дії.»
Після того, як кожна команда представить свій план дій варто запропонувати цивілізаціям об’єднатися і спробувати знайти вихід із ситуації  разом.
У кінці гри обов’язкові оплески усім учасникам гри.
Запитання для обговорення
*    Які спільні риси були у представників ваших цивілізацій?
*    Що, крім зовнішнього вигляду, було відмінним?
*    Чи легко було створювати цивілізацію без представників іншої статі?
*    Чи важко було вирішувати проблемну ситуацію самостійно? А разом?

3. Вправа  «Якості та вміння, важливі для самореалізації в житті» .
Кожному учаснику тренінгового заняття пропонується самостійно скласти список якостей та вмінь людини, які, на його думку, важливі для самореалізації в житті. Після цього варто обговорити записані положення, при необхідності скоректувати їх (але не нав’язувати свою думку). Ці записи можуть бути першим кроком до створення «Папки успіху» і планом дій до подальшого самовдосконалення.

4.  Вузлик напам’ять «Шість порад невпевненому другу» .
Перед тим, як вручити дітям пам’ятки «Шість порад невпевненому другу» необхідно провести бліц-опитування з одним-єдиним запитанням: що найчастіше заважає вам виявити ініціативу, взятися за виконання якогось завдання? Відповіді учнів будуть такими: страх, невпевненість.


Пам’ятка
               «Шість порад невпевненому другу»

Станьте режисером свого життя,
замість того, щоб бути актором.
Ф. Ейр, психотерапевт

*   Яке б випробування на вас не очікувало, знайте: за будь-якого результату ви зможете розпочати все спочатку.
*   Спробуйте подивитись на себе завтрашніми очима.
*   Не біжіть по всіх доріжках одразу. Тобто не намагайтесь зірвати одразу всі яблука в саду.
*   Будьте допитливими.
*   Не сприймайте все, що трапляється з вами, як всесвітню трагедію. Перемоги й поразки збагачують вас однаково.
*   Якщо ви впевнені у своїй правоті, вступайте в дискусію без­страшно, навіть якщо ваші шанси 1 зі 100.
В.Сухомлинський


5. Підведення підсумків.
Запитання для обговорення
*    Чи корисним було для вас сьогоднішнє заняття? Чим саме?
*    Що нового в собі ви відкрили?

                             МОЛОДЬ ЗА МАЙБУТНЄ                                                                                                                             

Мета: підвищення рівня інформованості підлітків про шкідливість алкоголю, тютюнопаління, наркоманії, ВІЛ/СНІДу;
ознайомити учнів з наслідками шкідливих звичок (алкоголізм, наркоманія, тютюнопаління, СНІД), розвивати інтерес до здорового способу життя; соціальну компетентність; виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок.

Обладнання: плакати з висловлюваннями видатних людей про тютюнопаління, алкоголізм; наркоманію; грамзаписи, театральні атрибути, плакати з антирекламою, фотографії, вирізки з газет та журналів.
Хід заходу
-         Здравствуйте, дамы и господа!
-         Леди и джентельмены!
-         Пришли мы сегодня к вам, чтобы вас немного просветить
-         А может быть и озадачить.
-         Поразмышлять вместе с вами над сутью бытия и о здоровье поговорить.
-         Известно всем давным – давно, что вредно пьянство и куренье
-         Еще наркотики вредны: морфий , анаша.
-         Вот сюда мы прибыли, чтоб все вам рассказать,
Чем-то поделиться, здоровья пожелать.
     Если  вы все это запомните, друзья,    
       То вредная привычка вам будет не нужна.
1-й учасник: Сьогодні ми примусимо кожного з вас задуматись про необхідність доброти, гуманності, співчутливості — ці важливі риси породжуються вдачею людини, характером, проявляються в здоровому способі життя. Тільки здорова людина, життєрадісна, сповнена енергії, здатна в повній мірі надавати необхідну допомогу людям.
2-й учасник: Тим, хто не дбає про стан здоров'я, хотілось би нагадати слова визначного вченого-фізіолога Павлова: «Ми самі своєю нестриманістю, своєю безладністю, своїм недбалим ставленням до власного організму зводимо нормальний строк життя до значно меншої  цифри».
Вчитель: Висновок простий: щоб бути здоровим, енергійним, активним, не вкорочувати власне життя, необхідно змолоду боротися за збереження й поліпшення свого здоров'я. Адже людина — сама творець свого здоров'я!                                                                                                 (Вбігає баба Параска).
 Параска. Доброго дня вам, добрі люди. По­дивіться на мене. Ви бачите, яка я гарна сьогодні!? Це все тому, що я хочу, пропагувати здоровий спосіб життя. Визнаєте мене? Це ж я, славітна баба Параска.
           (Вбігає баба Палажка і хриплим голосом каже).
Палажка. Ох, чуть не запізнилася! То гуси, то кури, ледь у перукарню встигла. Добрий день вам. Добрий день вам! Я хочу бути учас­ником вашого свята.
Параска. Боже, прислав Господь на мою голову у цей дружній колектив Палажку. Та де це видано щоб я, славетна Параска, агітувала Поряд з цією димохідною трубою! Хай Бог милує.
Палажка. А, бий тебе лиха година! Добрий день вам, Параско.
Параска. І вам того ж, коли не жартуєте!
Палажка. А ти чого така сердита?
Параска. А вона ще й питає! Ох, людонь­ки, ви й уявити собі не можете, що ця клята Палажка мені накоїла! Раз мій рябий підсви­нок уліз до неї у город, а вона як задимить... І давай пускати підпалені цигарки, ніби салюти, та димом його, димом. Так хекала, що аж во­гонь із П пащі летів. Приходжу я додому, див­люсь, а мій рябий підсвинок лежить ледь диха­ючи, сині кола під очима. Нахапався, бідне­сенький, нікотину. Я до нього, а Палажка вже вибігла на поріг, як роззявить рота, як покаже свої жовті зуби, як дихне — мене трохи через межу не перекинуло.
Палажка. Ах ти, клята Параска, та твій негідний підсвинок, поки я вийшла заліз на мій город, та в мене всю цибулю поїв, жодної не залишив.
Параска. А, бий тебе сила Божа! Ще ніко­ли я не чула, щоб свині цибулю їли. Ох, люди, це вона на моєму городі всю цибулю вирвала і продала. Я до неї, а вона стоїть на порозі і си­чить, як гадюка. Ох, прости мене, Господи!
Палажка. Та цур на тебе і твого батька з твоєю цибулею разом. Ой, люди добрі! Що мені на світі Божому робити!? Не можна, не можна за лихими сусідами в селі вдержатися. Хоч зараз збирайся, пакуйся та вибирайся за кордон. Боже мій! Та я її, цю кляту Параску, обминаю, обходжу десятою вулицею — все одно зачепить. Якби й під землею лежала, во­на мене, капость така, і там би знайшла.

Параска. Агов, вже наговорилася? Або хіба це не комедія? Та ти ж у мене копицю сіна спалила.
Палажка. А, то тобі сіна мало? Та я не навмисне. Випила грам сто, закурила свою “Гавану”, а тоді вже й не пам'ятаю що було. А тобі аби напасти:
Без улюбленої пляшки,
Без вина чудового
Дуже часто бува важко-
Не володію мовою.
Хай прославить на віка
Святе їм' я Боже.
Повелів він пить до дна,
Бо менше не поможе.
Тьфу на тебе.
Параска. Ах, це ти на мене тьфу? Та я те­бе зараз як візьму за чуба...
Палажка. Ой, дивіться, од люті синіє, як слива.
Параска. А я зараз як заверещу то... то... хай Бог тебе покарає за твої вихватки. Ти ли­ше шкоду приносиш своїми шкідливими звич­ками. Щоб ти осліпла.
Палажка. А ти, ти, Параска... (І почала мукати, ніби глухоніма, показую­чи жестами).
Параска. От тобі! Боже знамення. Менше будеш пихтіть, як паровоз. Вже і голос прокурила. От тепер діти нехай послухають про шкідливість "паління.
                (Палажка показує, ніби хоче щось сказати).
Параска. Ой, людоньки, вона вже таки хо­че свої п'ять вставити і щось сказати.
                        (Палажка показує, а Параска перекладає).
Параска. Це ж вона каже, щоб ви, діти, не курили і не вживали алкоголь, бо це призво­дить до біди.
Ага, дорогенька, пізно зрозуміла, а тепер сідай і послухай, що тобі розумні діти скажуть.
 1-й ведучий. Тютюновий дим — це отрута! Він викликає захворювання м'язів, легенів, серця, ніг. Без лікаря від куріння не позбави­тися.
2 -й ведучий.  Людина, що випалює пачку цигарок, за рік засвоює 700—800 грамів дьог­тю, а ще близько сорока компонентів тютюно­вого диму. І все це разом вкорочує життя на 8—15 років.
1-й ведучий. Тож вибирайте самі: бути здо­ровими чи палити. У людини, яка палить, відбуваються такі процеси...
 4-й учасник. Головокружіння, підвищене слиновиділення.
2-й учасник. Затримка росту, поява кашлю.
3-й учасник. Порушений смаку, часті застуди.
4-й учасник. Початок хронічних хвороб, карієс зубів, запалення ясен.
5-й учасник. Ранні зморшки на обличчі, ушкодження серцевого м'язу.
6-й учасник. Порушений обмін речовин, ризики мати хворе потомство.
7-й учасник. Небезпека ракових захворю­вань, жовті зуби, несвіжий подих. Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації.
8-й учасник. Тож подумайте, ніж зробити перший крок.
                 Доповідь: “Тютюн родом з Америки
Історія прилучення Європейців до куріння почалася 12 жовтня 1492 року, коли Колумб прибув до острова Гуана-хані. Серед подарунків, що їх піднесли остров’яни Колумбові, було сушене листя рослини «петум». Це згорнуте в трубочки листя вони курили.
Після другого плавання Христофора Колумба(1493-1496р.р.) насіння тютюну завезли до Іспанії. На кінець ХVI ст. куріння проникло до Іспанії, Португалії, Франції, Голландії. До Росії тютюн завезли англійські купці в 1585році через Архангельськ.
Але тютюн не скрізь проникав безперешкодно. В Італії його оголосили «забавкою диявола». В Англії курців прирівнювали до злодіїв і водили вулицями з мотузкою на шиї. У Росії звинувачених у курінні карали 60 ударами палиць по ступнях, вдруге – карали відрізуванням носа або вух. У 1634році курити заборонили під страхом смертної кари.
Торгівля тютюном і куріння дістали у Росії дозвіл у 1697році за царювання Петра I.  
     (Виходить хлопчик піднімає цигарку, розглядає. Підходить дівчинка.  Звучить музика “Дим цигарки з ментолом”..)
Д.- Постій. Зачекай. Не роби цього!
                                 Хл.- Чому?
                                 Д.- Як хочеш  швидко підростати
і розвиватися, як слід ,
себе повинен вберігати
І захищатися від біди.
Хл. - Яка ж біда спіткати може?
(виходить група дівчат)
-         О! Бід навколо ціла тьма!
Ти не роби, чого не гоже,
Не підставляй себе дарма.
       -   Цигарку взяв малий хлопчина,
    Як паровоз іде й димить.
  Не думає того дитина,
   Що це страшна для нього мить.
-Хворітимуть його легені,
                                                         Всі органи і голова.                                     А він стиска цигарку в жмені,
Та ще й радіє і співа.
-         Найкраще всім здоровим жити,
Де щастя, радість є і сміх
Учитись, з мріями летіти -
Таке задовольнить усіх.
- Але ж не всі те розуміють,
Немов під чарами живуть
А ще відмовитись не вміють
На повідку у інших йдуть.
Хл. - Бо слабаки, не мають сили,
Щоб стійко вимовити: «Ні!»
Тим самим вже біду зробили
І дуже шкода їх мені.
         Тож, краще , на собі не треба
Перевіряти дію ту
В хворобі щастя не буває
Лише в здоров'ї щастя є!
(Вибігає Шапокляк)
-Ш. -Від світанку й до зорі,
                               Радять дітям лікарі: 
Алкоголю не вживати
                                      Цигарок до рук не брати
                                      І не їсти блекоту,
                                      Не курити наркоту.
Я ж вам, пані Шапокляк,
Раджу все робить не так!
Йдете в школу – закуріть!
І диміть, диміть, диміть.
Замість чаю пийте пиво
І хворійте всі щасливо!
Нащо сонце променисте,
Нащо вам повітря чисте?
Коли можна закурити,
Вік свій трохи вкоротити!
Нащо вам здоров'я мати?
Краще хворим пролежати!
Їжте блекоту й дурман,
В голові носіть туман.
Хл. - А ти так само робиш?
Ш. - Ні! Звичайно, не роблю
Я себе завжди люблю
Знайте: пані Шапокляк
Робить все завжди не так,
Бо вона ще хоче жити!
Гарно жити й процвітати
Та міцне  здоров'я мати!
(Виходе цигарка)
Сигарета (смерть с косой)
Мое имя – сигарета
Я красива и сильна
Я знакома с целым светом,
Очень многим я нужна!
Мозг и сердце я дурманю
Молодым и старикам!
Не зависимо от знаний
Скажем прямо -
Ничего на свете лучше нету,
Чем курить крутую сигарету!
Всем известно: каждая скотина
Упадет от капли никотина.
Помни каждый:
Сигарета – бьет не хуже пистолета
Рак, инфаркт, болезни мозга...
(Воображая уходит)
Антиреклама
(Висить плакат, на якому наклеєні пачки від цигарок. Під кожною з пачок підписи).
-         Якщо справжній ти балбес, -
Цигарки пали “Експрес”.
- Наковтатись хочеш диму,
То пали бридотну “Приму”.
Хай в легені потрапляє,
В організмі осідає.
Якщо ти геть нетямущий, -
Станеш   “Чахликом Вмирущим.”
-         Хочеш вмерти в тяжких муках
      Цигарки пали “Прилуки”.
-         Хочеш мати гарну астму.
То мерщій підпалюй “Астру”.
-         Якщо хочеш мати горе-
Цигарки підпалюй “More”.
-         Запалив ти «Отаман» -
Вдарив в голову дурман.
Димом ледве не вдушився,
Добре, що живим лишився.
-         Запали мерщій “Козак” -
Доведи, що ти – дурак.
-         В хмарі диму заховався
І смердоти наковтався.
Спокою нема ніде,
Бо скурив оте “LD”.
-         Безліч матимеш проблем,
Як запалиш ти “Елем”
І серцеву недостатність,
Й виразку, й непрацездатність.
Якщо справжній ти осел, -
Підійде тобі «Каmеl».
Будеш навкруги плювати
І бухикати, й блювати.

Лунає дзвоник з уроку, діти висипають на шкільне подвір'я. Першим вибігає гурт хлопців, але скоро заспокоїлися, стають в коло і щось там вирішують. З другого боку, вибігають дівчата з криками: “Дівчата, хлопці”. Обходять хлопців, заглядають до них в коло, заграють з ними і вишиковуються в шеренгу. Перед ними – хлопці. Ідуть переспіви.
Всі дівчата (“Ой там на горі, на базарі, чоловіків продавали”)
Ой там, на шкільному майдані,
Ой дівчата собі хлопців вибирали,
Щоб не пив, не курив,
Щоб дружбою дорожив. Вибирали.
Дівчина. Ой дівчата, що скажу.
Дівчата. Що?
Дівчина. Треба ж такому трапитися...
(“Чарівна скрипка”)
Покохала, покохала я до болю,
Та ледащо...Ну і нащо це мені?
Ой нащо?
(“За двома зайцями”)
Хлопець.
Моя мама добре серце мають,
А папаша мають магазин,
І вони мене не зобиджають,
Бо один у них я шикарний син.
Всі хлопці.
В небі канареєчка літає
І співає прямо в горизонт,
А ми підем вип'єм , погуляєм,
Бо у цьому – все життя й весь резон.
Дівчина («На городі чорна редька»).
Ой дівчата, що буде,
бо ж він палить, та ще й п 'є,
Бо ж він палить, та ще й п 'є.
Ой що буде?
Дівчата. То нічого, перевиховаєш.
(«Місяць по небу ходить...»).
Дівчина.
А якщо ні, а... а... а...
Не зможу я, ой не змо-о-жу.
Дівчата. А ти спробуй.
Хлопці («Ой підемо, жінко»),
Ой підемо, дівчата, підемо, підемо.
Ой підемо, дівчата, підемо погуляти.
Дівчина. («Ой під вишнею, під череш­нею»). Я сама не піду і дівчат не пущу.
Хлопець («Розпрягайте хлопці коні»).
Знаю, знаю, дівчинонько,
ним я тебе розгнівив,
Що я з ранку до вечора
п 'ять цигарок висмалив.
Дівчина («Ти до мене, ти до мене не ходи»).
Ти цигарок, ти цигарок не смали,
Хлопче дорогенький,
                                   І все буде в нас гаразд
                                    Мій ти золотенький.
Хлопець («Ішов козак потайком»),
Ой не буду, не буду
Покину назавжди, не верну
(Дівчата і  хлопці стають парами. Ідуть по колу).
Кричалки:
Ведучий. Ой на горі два дубки.
Всі. Там курив я цигарки.
Ведучий. А тепер я не курю,
Всі. Бо здоров'я бережу.
Вчитель. “Шкідливі звички — це твоя розруха і твоя смерть”, — говорить Владислав Коваленко. Ще більшою розрухою є алко­голізм.
                             Доповідь про пияцтво
Викрадач розуму – так називають алкоголь з давніх давен. Чистий спирт почали добувати в VI-VII ст. араби і назвали його «аль коголь», що означає «одурманюючий».Першу пляшку горілки виготовив араб Рагез у 860році.
Поширення пияцтва на Русі пов’язане з політикою панівних класів. Але в стародавній Русі пили дуже мало. Лише на великі свята варили мед, брагу або пиво. Чарку пускали по колу і надпивали лише по кілька ковтків.
З ХVI ст. почалося масове завезення горілки й вина з-за кордону. Запроваджуються  «цареві кабаки», які давали багато грошей у державну скарбницю. У 1652році вийшов указ «продавати горілку по одній чарці людині». З 1894року продаж горілки став царською монополією.
(З'являються Наркотик, Цигарка, Пляшка під супровід тривожної музики)
Ведущая. Встретились однажды Алкоголизм, Наркомания и Табакоку­рение — самые что ни на есть злей­шие враги человека — и стали хвас­тать друг перед другом своим житьем-бытьем.
Ал. Поглупели, поглупели люди. Го­лыми руками их можно брать.
Табак. Раньше, бывало, притаишься в пачке и ждешь до поры до времени, когда кто-нибуть поверит в миф о том, что курение успокаивает, расслабляет. Иной раз месяц, два сидишь в засаде, но своего дождешься. Захочет человек стресс снять — обо мне вспоминает. А я   знаю  дело,   не  дремлю,   начинаю действовать. Для начала зубы перекрапгу из дурацкого белого цвета в чер­ный или желтый. Потом приглашу к себе в гости хронический бронхит Ну а если довезет, то буду жить вместе с раковой опухолью.
Ал.    Да. Сейчас даже дети, не говоря уже о взрослых, не соки и воду пьют, а спиртные напитки. Посмотрите на этот город,на каждом шагу магази­ны. А в магазинах, известное дело, наш брат живет.
Наркоман.    А в детстве маковым цветком Мне пришлось на огородной гряд­ке целый месяц простоять. Думал, что погибну.   Спасибо хозяйскому сыну. Бывают же привередники. Всю кровь из меня выжал. Решил смешать со сво­ей. А мне только этого и надо. Домашние думают: заболел ребенок. А мне смешно. И сыну хозяйскому тоже ве­село.
Табак.  Кто нас не знает, может подумать, что мы немощные: «Один-два раза поп­робую, ничего со мной не случится». Одному мне люди пожертвовали милли­онами жизней. Да и с вами, думаю, расплатились не меньшим числом.
Алкоголь. Да, покуролесили мы на своем ве­ку. Ведь наделать можем больше, чем самое сильное замлетрясение. И хоть ругают нас в учених книгах и журна­лах, хоть рисуют на нас карикатуры, но друзей у нас еще много.
Наркоман.    Нет причин горевать нам.
Алкоголь.   Время не ждет, пора за дело приниматься.
Табак.   Не пора ли, ребята, сделать пере­кур.
Ведущая.    Мы не курим.
Табак. А... Понимаем, понимаем.
Алкоголь. Кто не курит и не пьет, тот здо­ровеньким помрет.
Ведущая. Вы разве не знаєте? Курение — это смерть.
Ведущая. А капля никотина убивает лошадь.
Табак. Да, но ты же ведь не лошадь.
Ведущая. Вы еще начните убеждать, что приносите пользу.
 Табак. Вот ты... Ты хочешь нравиться мальчикам. С сигаретой ты будешь выглядеть круто. Ни один парень не пройдет мимо тебя.
Ведущая. Все это глупые фантазии. Я не хочу, чтобы девушка, которая мне нравится, курила.
Алкоголь. А как здорово: выпить рюмашку, почувствовать себя взрослым человеком и отправиться на урок. Ты наберешься смелосги и скажешь директору школы все, что о нем думаешь. Разберешься со своими неприятностями..
Ведущая.  Это ошибочное мнение. Занятия спортом и тренажерныи зал — вот что действительно нужно каждому Это позволит поддержать своє здоровье и быь всегда в форме.
Алкоголь. Если ты хочешь попробовать сладкую жизнь, приятно провести время, -  я стану твоим другом. Каждую новую встречу я буду уводить тебя в новые -неведомые дали.
Ведущая.  Поиск этих острых ощущений закончится плачевно. Самоубийство или  СПИД.
Ведущая. Перед тем как взять сигарету...
Ведущая. Прежде чем ты поднесешь рюмку ко рту...
Ведущая.  Раньше чем ты поддашься на уго­воры друзей попробовать один раз...
Ведущая.  Остановись и подумай: А надо ли тебе это?
—    Живи здоровой жизнью.
Пей соки и минеральную воду.
-    Посещай спортивные клубы.
-Колекционируй марки.
- Встречайся с  друзьями.
- И сказка будет  иметь счастливый  конец:
-         Ты встретишь принца на белом коне...
-         Или Василису  Прекрасную.
-  И ви будете жить долго и счастливо.
(Висить плакат, на якому наклейки від вина, горілки. Під наклейками-  підписи).
— Хочеш бійок, а не миру —
Випий чарки дві «Nemiroff».
Результатів ти доб'єшся -
Під парканом вже проснешся.
-         Що, набридло жити дуже? —
Сядь і випий «Старий друже».
Гарно будеш ти блювати,
Головою все збивати.
Схожим будеш на козла
Будеш бекати зі зла.
-         Схожим будеш на барило,
На бридке свиняче рило,
Якщо будеш пиво пити,
Себе не зможеш зупинити.
    Ти - невиправний дурак,
Якщо пив уже «Первак»,
Випив — все в очах поплило
Не обличчя — просто рило
Ой, які ж бо дурнуваті,
«Що стоять у кожній хаті».
-         Стане все — один обман,
Якщо питимеш «Гетьман».
Швидко втрапив у халепу,
Схожим будеш на дурепу-
Будеш всіх людей чіпати
І не зможем мирно спати.
 (Пляшка, Цигарка і Наркотик невдоволено кривляться і втікають).
Вчитель. Алкоголь затримує в мозку ріст і розвиток нервових клітин, порушує їх функціонування.
Зрозуміло, порушується і розвиток здібностей: дитина або підліток починає погано розуміти, тупіє, що зразу ж відбивається на результатах навчання. Якщо дитина вживає алкоголь часто, то затримується психичний розвиток приблизно на один рік.
2-й ведучий. Алкоголь згубно діє на внутрішні органи людини, спричиняючи різні захворювання.
1-й ведучий. 15% працездатного населення страждають на алкоголізм.
3-й учасник. П'янство і алкоголізм — це велике соціальне зло.
4-й учасник. Послаблюють економічні...
1-й учасник. Моральні...
2-й учасник. Соціально-політичні позиції суспільства.
3-й учасник. Дезорганізуюче впливають на його життєдіяльність.
4-й учасник. Сприяють росту ряду анти­громадських явищ.
Вчитель . А в дійсності скільки в нас п'ють , женуть горілку, роблять нещасними сім”ї, дітей, звершують злочини.
Алкоголь згубно впливає на будь-який організм, навіть на фізично загартований огранізм спортсмена.
1-й учасник:
1.     Для п'янства є таки причини: поминки, зустрічі, свята, христини, весілля, розлуки.
2.     Кохання навік, мороз, рибалка, Новий рік, печаль і радість, вищий чин. І просто п'янство без причин.
3.     До речі , слово “алкоголь” означає “одурманюючий”.
2-й учасник:
А невдовзі, після винайдення рецепту спирту людство почало шукати рецепти1.     рецепти для боротьби з алкоголізмом.
2.     Так, в Індії примушували алкоголіків пити гаряче вино до тих пір, поки не наступала смерть.
3.     А жінкам, які зловживали спиртним, на лобі витавровували клеймо у вигляді глечика з вином і виганяли з міста.
4.     У Росії Петро І наказав вішати на шию алкоголікам чугунну медаль з написом “За п'янство”
Вчитель: Скільки їх, доріг в безодню, і одна з них — це наркоманія. Вона розвивається надто швидко.
Наркоманія хвороба особлива, і стосується вона переважно молоді, яка дуже легко потрапляє в наркотичну залежність.Якщо людина провела вечір у наркотичному тумані, ранком вона не побіжить у тренажерний зал. Найбільш негативно наркотики впливають на психіку.У людей, що приймають накротики, спостерігаються провали в пам`яті та галюцинації. Багато з тих, хто приймає героїн, впадають у депресію і навіть думають про самогубство, тому що їм стає все складніше отримати `заряд бадьорості` від наркотиків.
Наркомани -  дуже небезпечні люди. Злодійства, проституція, вбивства — всі засоби для них добрі. Мало хто із них досягне зрілого віку.
Сьогодні наркоманія страшна ще й СНІДом, який перетворився на тавро.
3-й учасник: Перші наркотики були ліками і використовувалися: морфій — як снодійне, героїн — як порошок від кашлю. Але людина втратила почуття міри, ліки стали ворогами.
4-й учасник: При вживанні наркотиків наступає фізіологічна і психічна залежність організму. Наркотики діють  спершу на клітини головного мозку, що веде до деградації людини.
Вчитель: В Україні 700 тис. дітей віком 12-18 років наркомани. Кожен п`ятий наркоман - ВІЛ-інфікований. За  виготовлення, придбання, збереження, перевіз наркотичних речовин закон позбавляє волі строком до 10-ти років з конфіскацією майна. Посів і вирощування маку і коноплі — ще позбавлення волі строком до 5-ти років.
                     (Звучить муз. із кінофільму `Невловимі месники)
Виходе наркоман, корчиться. Троє учнів піднімають наркомана на руки і виносять під музику пісні «Хмарки, білогриві конячки»).
Вед. (До залу) А ви зможете відрізнити звичайну людину від наркомана? У наркомана очі ось такі! (Показує замість очей 2 курячих яйця. Виходить).
(Частівки)
-         Як красиво на поляні
Маки розквітали.
Налетіли наркомани,
Всю красу зірвали.
- Починалось все пивком
А скінчилось «Перваком»,
І «Неміров», і «Мягков»
В гроб загонят будь здоров.
- Ми на хімії з бензином
Досліди проводили
Так нанюхались усі,
Що й ноги позводило.
4-й учасник: При вживанні наркотиків потрібна велика рішучість, щоб раз і назавжди сказати: «Ні!». Це може зробити людина, яка завжди...
1-й учасник:  Поважає себе та інших.
                 Вміє не тільки говорити, але й слухати.
2-й учасник:  Впевнена в своїх діях.
                       Відповідає за свої вчинки.
                       Може знайти в собі сили розповісти близьким про свою проблему.
1-й учасник: Пам'ятайте! Наркоманія і СНІД – лихі і небезпечні хвороби.
Ведущая. А сейчас послушайте печальную поучительную  историю: «СПИД - не спит, AIDS не дремлет»
(Каждая реплика сопровождается картинкой)
1. Жила-была когда-то на свете девочка по имени Маруся. Это была тихая, скромная девочка.
2. И жилось бы ей просто замечательно, если бы у нее было много друзей.
3. Учиться она не любила, делать ничего не умела. Как говорится, скучен день до вечера, когда делать нечего.
4. По соседству с Марусей жила крутая девочка Люда. «Пошли, погуляем» - предложила Люда.
5. Встретили друзей Люды. Они предложили уколоться. «Жить надо в кайф», - сказала Люда. Маруся так хотела всем понравиться, что сделала себе укол. Ох и побалдели же они.
6. А дальше все покотилось с невероятной скоростью. Маруся не может уже жить без наркотиков. Денег нет, она крадет и продает вещи. Но чувствует себя неважно.
7. И вот итог – СПИД.

(Звучит отрывок из песни группы «Мистер Малой»)
(Сказка «Теремок» на новый лад).
        1-й учасник:
Найсвітліша дорога в світі -
Це дорога до знань, до школи
Пам'ятайте це, любі діти!
Не забудьте цього школи!
2-й учасник:
І хоч вчитись нелегко буває,
Та наука завжди хороша
Кожна в світі людина знає,
Що знання – найлегша ноша!
3-й учасник:
Шкільна стежина кличе нас
У світлий просторий клас
В країну нашу поспішайте,

Добра і розуму навчайтеся.
                                            4-й учасник:
                                                      Шкідливі звички:
                                                       -  Паління
                                                       -  Алкоголізм
                                                       -  Наркотики
                                                       -  СНІД
Викинемо з життя. Адже життя надзвичайно прекрасне, не губіть його.
                                                         Вчитель
Бажаємо вам жити,
Жити – не тужити,
Своє життя здоровими
Щасливо прожитии!
        


КЛАСНА ГОДИНА

«Берегти енергію - берегти природу. Альтернативні джерела енергії»



Підготовлено й проведена
класним керівником
Самчук Л.В.


Тема: Берегти енергію – берегти природу. Альтернативні джерела енергії.
Мети:
Освітня – дати учнем інформацію про види енергії, про альтернативні джерела енергії й способах її економії й навчити використати отримані знання на практиці.
            Розвиваюча - розвивати інтерес учнів до проблеми економії енергії;
           Виховна – сприяти усвідомленню актуальності проблеми збереження й економії енергії. Пояснити важливість енергозбереження для існування людини й природи.
            Хід заходу:
I.      Організаційний момент.
II.   Постановка цілей і завдань. Мотивація діяльності.
         Учитель.
Важко представити, що колись людина могла обходитися без електричної енергії: запалював свічі для висвітлення приміщення, не знав трамваїв, тролейбусів, електропоїздів, метро.

Слайд 1

Електрика полегшила людині життя: він піднімається у квартиру на ліфті, користується електронними приладами на кухні, пылесосит квартиру, працює електродрилем, він винайшов електрозварювання, виплавляє сталь за допомогою електрики, подає воду у водопровід і багато чого іншого.

Слайд 2

         - А якщо представити, що електрики раптом не стане. Що, по-вашому, відбудеться?
Життя практично зупиниться, тому що будь-який виробничий процес пов'язаний з використанням електроенергії (30% від собівартості продукції).

III. Робота над темою.

- Назвіть, як використається енергія в наших будинках.
Обігрів квартири, висвітлення, подача води, використання побутової техніки, готування їжі на електроплитах.

Слайд 3

Зачитуються правильні відповіді й учні самі себе перевіряють.
- А звідки береться в нас у квартирах електроенергія?
Електроенергія виробляється на електростанціях.
- Як ви собі представляєте процес виробництва електроенергії?
Для одержання електроенергії використаються так звані джерела енергії.
- Які джерела електроенергії ви знаєте?
Дерево, вугілля, нафта, природний газ, уранові руди, торф.

Слайд 4
Слайд 5

- Що ви знаєте про те, які станції роблять електроенергію на Україні?
Гідроелектростанції (ГЕС) - 9,2 %, теплові (ТЕС) - 47,2 %, атомні (АЕС) - 43,5 %.

Слайд 6

- Як, по-вашому, одержують електроенергію на теплових електростанціях?
Там спалюється вугілля, газ, мазут, торф, горючі сланці. Тут виробляється 2/3 електроенергії. За останні 30 років їхня потужність зросла в 5 разів. Але електроенергії потрібно усе більше.
- Як ви думаєте, у чому недолік ТЕС?

Слайд 7

- Як ви думаєте: запаси корисних копалин нескінченні?
Безумовно, немає. Корисні копалини ставляться до непоновлюваного з погляду людини природним ресурсам, тому що період їхнього відновлення в земній корі нараховує десятки й сотні млн. років, що несоизмеримо з життям людини.
- Як ще можна одержати електроенергію?
Може бути використана енергія сонця (сонячні батареї), вітру, води рік і морів. Але ці джерела, за винятком гідроенергії рік, дотепер займають незначне місце у світовому  енергетичному балансі. 


Учитель.
Збіглий у минуле ХХ століття - вік нафти й газу. Видобуток і споживання цих ресурсів, що прийшли на початку століття на зміну дереву й вугіллю, росте з кожним роком. Нафта відіграє ключову роль у розвитку людської цивілізації. Вона дозволила людству значно швидше пересуватися по мирі - їздити, літати, плавати, використовуючи двигуни внутрішнього згоряння, обігріватися, розвивати аграрний комплекс, збільшувати тривалість і якість життя людини.
Але запаси нафти висихають, і зараз перед людством, коштує саме актуальне питання: що робити, коли нафта закінчиться? Якщо вчені не знайдуть альтернативи нафти, то планета виявиться на грані катастрофи. Але задовго до того, як запаси нафти підійдуть до кінця (по самих оптимістичних прогнозах нафта висохне через 30-40 років), вона настільки подорожчає, що її використання на такі мети, як пересування по повітрю, землі й воді на традиційному транспорті, буде виключено.
         - Що ж робити людям, щоб не залишитися без електроенергії?
1. Використати невичерпні природні ресурси: сонячну енергію, внутрішнє тепло Землі, енергію вітру, річкової води, морських припливів (альтернативні джерела енергії). 
         Сонячні батареї застосовуються на космічних кораблях, автомобілях (електромобіль), з її допомогою можна кип'ятити воду, обігрівати приміщення, навіть плавити метал (сонячні печі).

Слайд 8

- Як ви думаєте, у яких державах використання сонячної енергії найбільше перспективно?
Там, де найбільша кількість сонячних днів у році.
- А що ви думаєте про перспективи України в цьому плані?
Повідомлення учня.
Україна - це держава з високим рівнем сонячного сяйва, особливо на території Кримського півострова, узбережжя Чорного й Азовського морів - 2300-2400 годин у рік. В інших областях України цей показник трохи нижче, але досить високий: у степовій зоні - 2000-2200 годин, у Закарпаття - 2025 годин, до сходу країни спостерігається деяке зниження - до 1740-1840 годин. Той факт, що в сонячної енергетики в Україні велике майбутнє, не викликає сумнівів. Прискоренню руху убік альтернативних джерел енергії треба надавати значення, насамперед, у південних районах, де це буде найбільше економічно виправдано. Очевидну вигоду від застосування нетрадиційної енергетики можна чекати в південних, сонячних регіонах - у Криму, Одеській, Херсонській, Миколаївській, Донецькій і Запорізькій областях, де за допомогою державної підтримай цей процес дуже перспективний.
Солнечные электростанции (Сонячнітануть уже в більш ніж 30 країнах.

Слайд 9

Слайд 10

         Учитель.
Там, де дують постійні вітри, можна встановлювати спорудження, що нагадують вітряні млини, для одержання електроенергії.
Останнім часом багато країн розширюють використання ветроэнергетических установок (ВЭУ). Найбільше їх у країнах Західної Європи (Дания, ФРГ, Великобритания, Нидерланды), у США, в Индии, Китае.

Слайд 11

         - Що ви знаєте про те, як використали раніше вітряну енергію?
Раніше зерно на борошно мололи, використовуючи енергію вітру (вітряні млини) або води (водяного млина).
Уважається, що вітряний млин уперше з'явився в VII веке у Персии. У России і на Україні вітряні млини традиційно використався для помола зерна або підйому води. Сучасні вітряні електростанції забезпечують електроенергією невеликі господарства й підприємства.
Енергія морських припливів, якщо навчитися їх використати, дорівнює 500 млн. т. умовного палива в рік.
Слайд 12
        
Повідомлення учня.
         Люди навчилися добувати енергію припливу. Приливні електростанції будують на берегах морів, де гравітаційні сили Місяця й Сонця двічі в добу змінюють рівень води. Коливання рівня води в берега можуть досягати 13 метрів. Приливні електростанції створюються, як правило, у вузьких місцях, де висота припливів досягає хоча б 10 метрів.
Енергія води може стати дуже вигідним варіантом для багатьох країн. Країни з великою довжиною узбережжя й постійних сильних вітрів, такі як Великобританія й Ірландія, можуть генерувати до 5 % необхідної електроенергії за рахунок енергії хвиль. На сьогоднішній день використання енергії морських хвиль не особливо поширено через ряд складностей, що виникають при створенні установок. Поки ця сфера перебуває тільки на стадії експериментальних досліджень. Значно більшою популярністю користується енергія припливів. В устя французької ріки Ранс коштує найбільша у світі приливна електростанція (ПЭС) - її довжина становить 800 метрів. В 2008 р. в ірландському містечку Стрэнгфорд Лоф заробила станція потужністю в 1,8Мвт - вона може забезпечувати електрикою до тисячі будинків.
         Учитель.
2.  На відміну від України, багато країн більш ефективно використають енергію рік, тим більше вона в 5-6 разів дешевше тепловий, а обслуговуючий персонал потрібний в 5-6 разів менше, ніж на АЕС.
         У Норвегії енергія рік займає  виробництві електроенергії 99,7%, у Франції - 50 %, в Італії - 58%.
         - Чому ж в Україні тільки 9,2 %?
Тому що майже у всіх країнах будівництво ГЕС ведеться на гірських ріках. А в Україні їх мало. Будівництво на рівнинних ріках приносить значні матеріальні збитки за рахунок затоплення більших територій під водоймища й спорудження величезних гребель, щоб змусити воду падати з висоти.

Слайд 13


Учитель.
В Україні діє кілька атомних електростанцій. Безумовно, використання атомної енергії багато в чому може вирішити проблему енергозабезпечення України.
- А, що знаєте ви про небезпеці, що являють собою ці станції?
Відповіді учнів про аварії на ЧАЕС.

Слайд 14
        
- Який же висновок можна зробити?
Якщо гірських рік у нас майже ні, теплові електростанції екологічно шкідливі, атомні аварийноопасны, то треба   використати на повну силу енергію вітру, сонця, припливів, геотермическую енергію (внутрішнє тепло землі).
Слайд 15

- Ми ще не навчилися на повну силу використати альтернативні джерела енергії, , непоновлювані ресурси виснажуються.
- Як зробити так, щоб не залишитися без електроенергії?
3. Вести наукові розробки, використати енергозберігаючі технології виробництва.
4. Підвищувати рівень безпеки при роботі реакторів АЕС, тому що ядерне пальне дуже ощадливе: при розпаді 1 т. урану - 235 виділяється така ж кількість теплоти, що й при згорянні 300000т. кам'яного вугілля.
 - А що можуть зробити діти для збереження електроенергії?
Виключати світло в порожніх приміщеннях або у світлий час доби, ощадливо використати електроенергію при роботі будь-яких електричних приладів.
             
              IV. Підведення підсумків.
«Ощадлива гімнастика».
Ціль: дати можливість обмінятися думками із приводу економії енергії, а також виконати веселі фізичні вправи
Форма проведення: учні повинні реагувати на пропозиції й питання вчителя.
1.     Якщо ви виключаєте світло, виходячи з кімнати, підніміть праву руку.
2.     Якщо ви ощадливо споживаєте електроенергію не тільки в себе будинку, підніміть ліву руку.
3.     Якщо ви або хтось у Вашій родині витирає пил з ламп висвітлення у вашій квартирі, схрестите руки (пил на 35 % зменшує яскравість висвітлення, що змушує часто міняти лампи).
4.     Якщо ви бажаєте приєднатися до програми по енергозбереженню в школі, поплескайте в ладоши.
Висновок: Ощадливе використання електроенергії веде до збереження природних ресурсів і охороні навколишнього середовища, тому що ТЕС викидають у повітря тонни золи, пилу, шкідливі газоподібні продукти й хімічні сполуки, що негативно впливає на людину, тваринний і рослинний мир. 
ГЭС позбавляють нас родючої землі, а аварії на АЕС ставлять під погрозу саме існування людства.
         Якщо людина навчиться розумно використати альтернативні джерела енергії, він вирішить у такий спосіб багато своїх роблем. Ми будемо жити в дуже зручних, універсальних будинках, екологічно чист і безпечних, де не треба буде замислюватися про те, що нам коли-небудь не вистачить джерел енергії. Наш будинок майбутнього може виглядати приблизно так.


 Україна – наш спільний дім.
Мета: Розширити і поглибити знання учнів про свою країну. Розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України. Вчити цінити рідний край, його традиції та обряди. Формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість. Розвивати увагу, творчу уяву учнів, навички зв’язного  висловлювання своїх думок. Виховувати в учнів почуття поваги до минулого українців, любові до рідного слова, шанобливої поваги до національних і народних символів та обрядів.
Обладнання: карта України,пісні «Родина» Т. Повалій, Гімн України, «Пісня про рушник» сл.. А. Малишко, вишиті рушники, калина, верба, скоч, вислови.
Форма проведення: заняття – прес – конференція
Епіграф:                     Не хилися, червона калино –
                                    Маєш білий цвіт.
                                    Не журися, славна Україно,
                                   Маєш добрий рід.
Хід заняття
Вступне слово вчителя
   Історія краю – явище таке ж незвичайне, як і українська історія, український народ чи українська пісня. За визначенням одного з геніальних синів України Миколи Гоголя, українці – народ одчайдушний, все життя якого було повите і виплекане війною за свободу та незалежність. Але в тім то й загадка нашого народу, що в коротких проміжках між битвами, походами і кочуванням, поміж канчуком і бунчуком, поміж колискою і палею він устиг вибороти свободу, за яку боролося не одне покоління наших предків. Дорогі діти! І ось уже 24 серпня 2011 року весь український народ відзначає 20 – річчя Дня Незалежності України! Тож давайте згадаємо, як нелегко було стати вільною країною, вибороти право говорити рідною мовою, носити вишиті сорочки та співати милих пісень.
Наш урок ми проведемо у формі прес – конференції. Сьогодні у нас в гостях доктор історичних наук, геральдист, мовознавець, композитор, письменник. Також у нас присутні журналісти зарубіжних країн, які представляють найвідоміші світові видання.
Тема прес – конференції: «Україна – наш спільний дім».
Виступ доктора історичних наук «Боротьба за незалежність»
    Скрутно жилося українському народові під пануванням чужих володарів – скрізь в Україні заведено панщину. Вся земля у власності панів. Селяни до виснаження працюють на панських землях. Пан міг продати, побити або й убити свого кріпака. А як з панством судитися, як суддями є ті ж багаті вельможі. Волелюбні люди не вміючи миритися з такими порядками, втікають в степи за Дніпровські пороги. Не було там ні сіл, ні міст, ні панської влади. Тож гуртувалися ті люди, кували собі зброю, полювали на дикого звіра і так і жили. Ці озброєні вояки не раз боронили наші землі від нападів татар і турків. І стали називатися ці люди «козаками». Вибрали вони собі острівець, який назвали Січ. Тут вони відпочивали від походів, проводили воєнні навчання, змагалися в ловкості. П’єр Шевальє французький математики так характеризував козаків: «Мешканці України, які називають себе козаками і з гордістю носять це ім’я, мали гарну статуру, бадьорі, спритні до всякої роботи, щедрі й мало дбають про нагромадження майна, дуже волелюбні й не здатні терпіти ярма, невтомні, сміливі й хоробрі. »
Журналіст з США:
-         Як виникло слово «козак»?
-         Князь Алчан – Бог, створив загін кінноти з добровольців і викликаючи їх вигукував:  «Кажись, хто піде, кажись!», тобто, покажись, вийди наперед. Тих, хто «казався» й назвали «казаки», пізніше це слово українізувалося на «козак».
Журналіст із Греції
-         Чому козаків вважали борцями за волю?
-         Говорять, що слово «козак» походить ще й від татарського «кайзак», що означає «вільний чоловік», «безстрашний вояк», «борець за волю». Можливо звідси й пішла така слава.
Журналіст з Росії
-         Хто з гетьманів, на вашу думку, вніс свій вклад в створення держави, яка отримала назву Україна?
-         Майже всі гетьмани України боролися за її незалежність. Тому можу відмітити декількох: Богдана Хмельницького вважають національним героєм, завдяки якому Україна стала вільною і незалежною. Тобто він звільнив Україну від панування Польщі та Литви.  Петро Конашевич – Сагайдачний є одним з найталановитіших козацьких ватажків, державний діяч, дипломат, захисник української культури та поборник освіти. Петра Дорошенка називали «Сонцем Руїни». Так як Україну прагнули розшматувати три іноземні держави, окрім того, існували величезні суперечки і внутрі держави. Головною метою свого гетьманування Дорошенко вбачав у поступовому об’єднанні земель України. Павло Полуботок належав до патріотів України, які робили все для збереження її автономії.
     Виступ політолога «Отримання незалежності»
 Ми, українці, повинні пишатися тим, що наша Україна ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів. Відомий французький вчений Й. Г. Коль у 1841 році писав: «Немає найменшого сумніву, що колись велетенське тіло російської імперії розпадеться, і Україна стане вільною державою. Час цей наближається поволі, але неухильно. Українці є нація з власною мовою, культурою та історичною традицією. Україна роздерта поміж сусідами. Але матеріал для Української держави готовий: коли не нині, то завтра з'явиться будівничий, що збудує з тих матеріалів велику незалежну українську державу».
І довгожданий час настав. 16 липня 1990 року Верховна Рада Української республіки приймає важливий документ - Декларацію про державний суверенітет України. Декларація стала першим кроком до незалежності нашої держави, відчутним рушієм у боротьбі за волю.
24 серпня 1991 року назавжди залишиться пам'ятним днем. У цей день проголошено Акт про незалежність України. Акт проголошення незалежності завершив тисячолітні прагнення українського народу до волі, до створення своєї суверенної держави.
А 1 грудня цього ж року відбувся Всеукраїнський референдум, на якому Акт проголошення незалежності дістав переконливе людське підтвердження і схвалення.
 Журналіст з Франції
-         Що означає слово «держава»?
-         Держава – це країна з певним політичним устроєм, яка має свої герб, прапор та гімн. Звичайно, це і певний народ, який проживає на одній території.
Журналіст з Італії
-         Звідки пішла назва вашої держави?
-         Колись нашу державу називали Малоросією, тобто Мала Росія. Потім стали називати Окраїною, тобто, місцем, яке розміщене скраю Російської імперії. Слово "украяти" — значить одрізати від цілого шмат, який уявляє сам собою після цього окремий, самостійний предмет з своїми краями, межами, кінцями, з своїми окраїнами. Слово "україна" — це спеціальне поняття про шматок землі, який одрізано (вкраяно, украяно) з цілого і який після цього сам стає окремим цілим і має самостійне значення, сам уявляє собою окрему землю, територію, з своїми межами, окраїнами, границями.
     Виступ геральдиста «Державні символи України»
    У статті 20 Конституції України записано, що Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.
Гербсимволічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави. Ще герб – це відмітний знак, картинка. Герби бувають різні: на них зображують рослини, звірів, птахів. Знак свідчить про те, чим славна держава, що символізує її могутність.
Державний прапор України  - це національний прапор України, що являє собою прямокутне полотнище, яке складається з двох рівних за шириною горизонтально розташованих смуг – синього та жовтого.
Гімн  - це головна пісня, яка виконується в державі на всіх урочистих подіях. Гімном України стала урочиста пісня «Ще не вмерла Україна», автор слів Павло Чубинський, композитор Михайло Вербицький.
Журналіст з Великобританії
-         У нас пройшла чутка, що слова до Державного Гімну України були написані Т. Шевченком?
-         Ні, Павло Чубинський є автором тексту пісні «Ще не вмерла Україна», яка була надрукована у 1863 році без вказівки автора, разом з віршами Великого Кобзаря, тому весь світ помилково приписує їх Тарасу Григоровичу.
Журналіст з Швеції
-         Чому Державний прапор України поєднав у собі лише два кольори: синій і жовтий?
-         Жовтий колір – є кольором сонця, без лагідних промінців якого неможливо життя на землі, це колір пшениці, хліба, зерна. Загалом, це – символ достатку нашого народу.
Блакитний, синій колір – колір води, ясного, чистого неба, символ миру.
Журналіст з Польщі
-         Чи знаєте ви історію походження тризуба?
-         Існує близько сорока версій походження гербу України: від рибальського знаряддя, так як Україна вважається морською державою до уособлення трьох стихій – повітря, води, землі. 
    Виступ письменника «Україна серед держав Європи»
За час незалежності Україна подолала дуже тернистий шлях входження в світовий простір. Від формальної республіки у складі колишнього СРСР до відомої у світі держави.  Більше 120 країн визнали її, а майже з 90 країнами встановлено дипломатичні відносини. Багато видатних українців прославляють її на весь світ. Це і відомі спортсмени, співаки, політики.
Журналіст з Чехії
-         Кого з відомих спортсменів України ви можете назвати?
-         Брати Клички прославили нашу державу завдяки своєму боксерському професіоналізму. Андрій Шевченко заявив про Україну завдяки футболу. А 5 років тому на олімпіаді в Атланті (США) наша українська гімнастка Лілія Підкопаєва отримала золоту медаль і на честь її перемоги було піднято наш синьо-жовтий, "златом тканий".
Журналіст з Молдови
-         А як, на вашу думку, можуть прославити Україну співаки?
-         Виступами на Євробаченні. Руслана Лижичко виборола на Євробаченні І місце, а Ані Лорак – ІІ. Саме завдяки їм Україну знає весь світ.
     Виступ мовознавця «Таланти твої, Україно!»
Ви знаєте, жителі кожної країни мають талант, яким наділив їх Господь. А пішла ця легенда з звичайної історії.  Якось Господь вирішив наділити людей світу талантами: французи отримали елегантність і красу (Францію , по праву вважають країною моди), угорці – любов до господарювання (Угорщина – країна різних сільськогосподарських сортів), німці - дисципліну і порядок (Німеччина є країною пунктуальності),  росіяни – владність, поляки – здатність до торгівлі (Польща є однією з країн, в якій процвітає торгівля), італійці одержали хист до музики (ось чому Італія має так багато відомих композиторів).
Журналіст зі Швейцарії
-         А що ж отримали українці?
-         Обдарувавши всіх, підвівся Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багряний вінок з червоної калини.
- Чого плачеш, дитино? – запитав Господь Бог.
- Я з України, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті нема правди й волі.
-Чого ж ти не підійшла до мене скоріш? Я вже всі таланти пороздавав. Як же зарадити твоєму горю?
Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її:
-Є у мене найцінніший дар, який уславить тебе на цілий світ. Це – пісня.
Узяла дівчина – Україна – дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.
Зараз ми на підтвердження цих слів заспіваємо пісню «А я - україночка»
Підсумок заняття
Ви – майбутнє нашої держави. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. Давайте візьмемось за руки, щоб довести, що ми є один народ, що ми -  українці!



Шоу -гра Перший мільйон
Мета. Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у незвичайних ситуаціях. Розвивати логічне мислення: пам'ять, увагу, самостійність. Виховувати цілеспрямованість, упевненість в собі, вміння і навички розмірковувати, розширювати кругозір.. Виховувати свідоме відношення до Основного Закону.
Обладнання. З серії листівок з запитаннями і варіантами відповідей до них. Табло «Три підказки» (де з допомогою 3-х смужок паперу відмічаються використані підказки). Телефон. Картки з літерами «А»,«В.»,«С», «Д» для допомоги залу. Табло, де за кожну кількість очок вказується сума виграшу. Номера та візитки учасників. Призи для переможців.
Методичні рекомендації
1.                                     Провести у групах відбіркові ігри.
2.           Залучити батьків учнів, "як «вболівати» - за своїх дітей.
3.           Підготувати номер художньої самодіяльності для музичних пауз.
4.           Зробити «живий» комп'ютер, тобто групу учнів, які будуть
підраховувати результати «Допомоги залу» та визначати переможця
відбіркового туру.
5.           Занести у «пам'ять» телефону відповідні номери для «Допомоги
Друга».
Добрий день, шановні пані та панове!
Ми починаємо залік-шоу «Перший мільйон» або «Як стати відмінником»
Умови ви знаєте: якщо ви отримаєте 1 неспалиму суму в 1000 очок, то це буде 4 бала, якщо-заробите 32000 очок, то будете мати 7 балів, і щоб отримати найвищу оцінку в 12 балів, яку в історії училища ще ніхто з цього предмету не мав, потрібно стати мільйонером, тобто заробити 1 млн очок.
Гості шоу мають право додати учаснику, відповіді якого їм більше сподобалися, ще 2 бали. Для цього вони повинні вказати на спеціальних картках код або номер того учасника, чия відповідь їм більше сподобалась. Зробити це треба за 5 хвилин до кінця гри.
А зараз я з задоволенням представляю вам учасників цієї гри. І я оголошую 1-й відбірковий тур. Послухайте завдання:
Ціцерон говорив: «Щоб стати абсолютно вільними, ми повинні стати рабами...». Рабами кого або чого ми повинні стати?
а) держави
б) Президента
в) Закону
г) прокурора,
Добре, якби ці слова стали гаслом діяльності нашої держави, але якщо це на сьогодні не відбудеться, нехай вони будуть епіграфом нашої гри. (Комісія: правильну відповідь дали... учасників, але першим був номер ...)
Отже. Першим учасником гри стає... (назвати прізвище учня). Мої поздоровлення... Це перший крок до перемоги. Ще раз нагадую умови:
Ви маєте три «неспалимі» цифри
1 тис. очок або 4 бали,
32 тис. очок або 7. балів,
1 млн очок або 12 балів.
Ви також маєте три підказки:
1)50x50,
2)   допомога залу,
3)  дзвінок другу

1.           Також ви маєте право припинити гру в будь-який момент, поки не Дали
свій варіант відповіді. Зрозуміло? Врахуйте, що блок питань вимагає трішки
знань та велике почуття гумору
2.           Розігрується 100 очок
1.  Згідно зі ст. 20-Конетитуції України столицею нашої держави є:
а)  Париж;
б)  Біла Церква;
в)  Київ;
г) Москва.
2. Автором музики до гімну України «Ще не вмерла Україна» с:
а)  М. Вербицький;]
б)  І, Крутий;
в)  Злотник;
г) М. Лисенко.
3.  Який документ підтверджує, що ви громадянин України:
а) диплом про освіту;
б)  чекова книжка або ощадкнижка;
в)  паспорт;
г) татуювання на тілі
4.  Яка мова є державною в Україні:
а)  російська;
б)  українська;
в)  есперанто;
г) мова, якою користуються учні, коли ставлять свої автографи на огорожах,
учнівських столах, в туалетах.
5. Якщо порушуються права учня, до кого треба звертатись:
а)  до директора училища;
б)  до Президента України;
в)  до голови учнівської профспілки;
г)  до тата з мамою чи «крутих друзів».
6.  Із наведеного переліку державних утворень, що існували на території
України, назви ті, що мали свою Конституцію:
а) Київська Русь;
б)  Запорозька Січ;
в)  УНР 1917—1918 років;
г)  Українська держава або «гетьманат».
7.  Яким нормативним актом керувалася Верховна Рада, приймаючи
Конституцію України:
а) Декларацією про Державний Суверенітет;
б) Актом проголошення незалежності України;
в) Декларацією прав людини і громадянина;
г) Правильно все вищевикладене.
8. Хто в Україні є єдиним джерелом влади:
а) народ;
б) Президент;
в) Верховна Рада; г) Рада Міністрів.
9. В якому випадку Президент може бути усунений І поста в порядку
Імпічменту:
а) у разі вчинення ним державної зради;
б) у разі вчинення іншого злочину;
в) в обох випадках;
г) коли він остаточно набридне своєму народу,
10.   Як називається церемонія вступу на пост керівника держави:
а) Інагурація;
6} конформація;
в) промульгація;
г) імпічмент.

Немає коментарів:

Дописати коментар